czwartek, 4 lipca 2013

letnie drinki

Najpopularniejsze drinki na 2drink.pl w 2011 roku. 

Mojito (mohito) – przepis na drink:

Składniki:
  • pół limonki
  • 2 łyżeczki cukru
  • mięta
  • 40 ml białego rumu
  • kruszony lód
  • woda gazowana

moi drodzy weekend przed nami wiec proponuje kilka wysmienitych przepisow na letnie drinki:-)

 

Przygotowanie:
Z limonki odkrawamy „dupki” oraz wykrawamy środek. Kroimy na ćwiartki, a następnie każdą na 3 części. Wrzucamy do wysokiej szklanki, zasypujemy 2 łyżeczkami cukru (ja miałam biały, oryginalnie powinien być brązowy), ugniatamy za pomocą muddlera (lub końcówki tłuczka do mięsa albo czegokolwiek, co mamy w kuchni), żeby limonki puściły sok. Dodajemy miętę, ściśniętą wcześniej w dłoniach – jeśli jest to mięta z marketu, w doniczce, lepiej dodać z gałązkami (ja dałam 4 gałązki z listkami), bo taka mięta jest mniej aromatyczna. Delikatnie ugniatamy. Następnie dodajemy kruszony lód, rum, mieszamy wszystko, dopełniamy wodą gazowaną i podajemy.



2 komentarze: